Vattengympa

  • 18 tillfällen/termin
  • Max 16 personer/grupp och tillfälle
  • 40 min/pass
  • Vattnets temperatur är minst 32 grader

Träning i vatten har många fördelar! Du kan förvänta dig effektiva och roliga träningspass med minimal skaderisk. Vi arbetar med vattnet som motstånd, ibland med hjälp av olika redskap, och du väljer själv intensitet och tempo. Instruktören berättar hur du kan öka eller minska intensiteten i varje övning.

Vattenträning passar alla. Oavsett om du är vältränad eller inte, om du är frisk, skadad eller sjuk – vattnet ger obegränsade möjligheter till optimal träning. Under passet går vi igenom kroppens alla muskler och vi avslutar alltid med en stunds avslappning.

Instruktörerna är välutbildade och har lång erfarenhet av träning i vatten – och de gör allt för att erbjuda en rolig, varierad och effektiv träning. En kurs hos oss förbättrar din kondition, styrka och rörlighet. Och blir härliga stunder som gör dig både piggare och gladare.

Kom och prova så får du se!

Följande anläggningar erbjuder Vattengympa

Vattengympa, Vattengympa

I kursen övar vi på

Detta pass är för dig som vill träna i ett lagom tempo där vi har enkla men effektiva och roliga övningar. Efter uppvärmningen varvas konditionsdelarna med träning av rörlighet, smidighet och styrka. Passet avslutas med nedvarvning och stretch. Du gympar till originalmusik och rörelserna varieras efter det tema som är valt till respektive låt: kondition, styrka, nedvarvning etc.

Vattengympa, Vattengympa Puls

I kursen övar vi på

Detta är ett fartfyllt pass för dig som vill ha tuffare utmaning i din träning. Passet är uppbyggt precis som vattengympan men tempot är högre, styrketräningen tuffare och energin är större! Efter uppvärmningen varvas konditionsträning med styrketräning. Passet avslutas med nedvarvning och stretch. Du gympar till originalmusik och rörelserna varieras efter det tema som är valt till respektive låt: kondition, styrka, nedvarvning etc.

Vattengympa, Aqua Aerobic

I kursen övar vi på

Tycker du om att köra på högvarv under en längre intervall? Gillar du mixad musik där tempot är relativt stabilt och där övningarna är sammansatta i block? Då är detta ditt pass. Efter uppvärmningen kommer en konditionsdel på ca 20 min där vi övar in de olika blocken som har inslag av en del koreografi. Slutligen tränas hela kroppen i en samlad styrketräningsdel före nedvarvning och stretch.

Vattengympa, Aqua Cirkel

I kursen övar vi på

Detta är ett pass med blandad kompott. Till mixad musik/originalmusik varvas intensiv styrke- och konditionsträning med intervall- och djupvattenträning. Cirkelträning är ett vanligt inslag där man efter en uppvärmning kör stationsträning med hög intensitet. Passet avslutas sedan med nedvarvning och stretch.